۱۳۸۹ بهمن ۱۷, یکشنبه

"Too much SALT isn’t good for you."

بچه که بودم مهم‌ترین چیزی که از ریگان میدونستم این بود که هنرپیشه بوده و آمریکایی‌ها هم که آدم‌های سطحی هستن به خاطر قیافه‌اش بهش رای دادن و همین‌جوری دستی‌دستی رئیس‌جمهور شده...
تا اینکه اواخر جنگ (که یه جورایی آمریکا مستقیم با ایران تو خلیج‌فارس درگیر شده بود)، یه روزی تو مدرسه بهمون یه نایلون مخصوص کمک به جبهه‌ها دادن. یه نایلون زرد بود که روش یه طرحی از رزمنده‌ها نقاشی شده بود. یکی هم بود که یه پرچمی دستش بود که روش نوشته بود:
«خلیج‎فارس ایران.... محل دفن ریگان»

بعد من اون موقع فکر کردم یادم باشه ببینیم آخرش ریگان کجا دفن میشه.

امروز تو تلویزیون برنامه در مورد صدمین سالگرد تولد ریگان داشت. یادش افتادم، رفتم چک کردم. در شهر «سیمی‌ولی» اطراف لس‌آنجلس فوت می‌کنه، توی کتابخونه‌ای به اسم خودش براش مراسم خانوادگی میگیرن. بعد می‌برنش واشنگتن دی سی، مراسم رسمی می‌گیرن. بعد دوباره برمیگیدونن کتابخونه و آخر اون کتابخونه میشه محل دفن ریگان.

الان بیشتر از بیست سال گذشته از اون موقع. محل دفن ریگان معلوم شد. ولی ما نشستیم داریم پتیشن امضا میکنیم که حداقل اون تیکه «خلیج فارس ایران» درست باشه.

پ.ن.: بگذریم از اینکه سهم ایران از خزر از پنجاه درصد، شد یازده-دوازده درصد و نمیدونیم کی رو باید کجا دفنش کنیم بابتش.


title: Ronald Reagan

هیچ نظری موجود نیست: